Om foreningen

9. marts - 2024

Historie

Slagelse Firma Sport blev stiftet den 21. februar 1941 af en række forudseende folk, der med god opbakning fra flere lokale virksom-heder fandt ud af, at ansatte på alle niveauer ville have gavn af sund motion i samvær med kolleger. Den 12. april 2011 blev foreningens logo og navn ændret til: FIRMAIDRÆT Slagelse.
Ideen har været bæredygtig, og foreningen har nu gennem mere end 75 år virket for sit formål:

Gennem arbejdspladsen, familien, fællesskaber og enkeltpersoner, at stimulere interessen for idræt, motion og samvær.

Domicil

Vesthallen i Slagelse

Foreningen har hjemsted i Vesthallen der blev indviet den 1. oktober 1972 og udbygget i 2002 efter en brand i hallen. Skydeafdelingen flyttede ind i egne lokaler på Marievangsskolen i 1983.

Udover de mange sportslige aktiviteter er Vesthallen også rammen om mødeaktivitet for forretningsudvalg, afdelinger og udvalg, samt kurser og halarrangementer, ligesom dele af det administrative arbejde udføres her.

aktivitet | fællesskab | livskvalitet

Organisationsforhold

Firmaidræt Slagelse er medlem af Dansk Firmaidræt.

Ledere

Foreningen har 38 frivillige ledere til at klare den daglige ledelse og til at udføre de mange opgaver, der skal løses for at få dagligdagen til at fungere.
At være leder i firmaidrætten giver gode muligheder for personlig udvikling via praktisk og teoretisk træning.
Foreningen tilbyder gennem Dansk Firmaidrætsforbund uddannelse af nuværende og kommende ledere.

Deltagelse

Det brede og nuancerede udbud af aktiviteter er kendetegnet for foreningen og dækker behovet for:

• Holdaktivitet,
  • Individuel deltagelse
  • Socialt samvær både før, under og efter udfoldelsen.

Aktiviteterne udbydes i f. m. kampagner, træning og turneringer.

Formål

Foreningens formål er, gennem arbejdspladsen, familien, fællesskaber og enkeltpersoner, at stimulere interessen for idræt, motion og samvær.

Målgruppe

Foreningens målgruppe er arbejds- pladser, fællesskaber, familier og enkeltpersoner, der er beskæftiget og/eller bosat i Slagelse Kommune
og omegn.

Et fællesskab er en organiseret enhed, med et fælles mål/formål og en synlig afgrænsning af medlemsskaren, herunder beboer-, bolig- og fagforeninger, samt motions- og brevdueklubber.

Livskvalitet

Firmaidræt er den motionsvenlige sport, hvor der ikke altid kræves den store træningsindsats for at kunne være med.
Kolleger, venner og familie kan, i samvær om en fælles interesse, vedligeholde og forbedre sit niveau for god fysisk og psykisk form, som medvirker til øget livskvalitet.

Vores vision er at:

• Styrke fællesskabet i foreningen, for derigennem at tiltrække nye ledere og medlemmer.
  • Udnytte hinandens kompetencer og resurser

Vores mål er at:

• Styrke det sociale samvær,
  • Styrke lederrekrutteringen,
  • Øge synligheden,
  • Opstarte nye aktiviteter for derigennem at tiltrække nye
    medlemmer.